Uz sākumu » Karjeras testi » Aptauja “Mans daudzpusīgais intelekts” » Ķermeņa – kinētiskais spēju veids

Ķermeņa – kinētiskais spēju veids

Šis veids ir indivīda spēja izmantot visu savu ķermeni, lai izteiktu idejas un izjūtas (kā, piemēram, aktieris, mīms, sportists vai dejotājs), un spējas veidot vai pārveidot lietas (kā, piemēram, amatnieks, skulptors, mehāniķis vai ķirurgs). Šīs spējas ietver specifiskas fiziskas spējas, tādas kā koordinācija, balansēšana, izveicība, spēks, elastība un ātrums, kā arī taustes sajūtas. Tas ietver talantu pārvaldīt sava ķermeņa kustības un spējas prasmīgi rīkoties ar priekšmetiem. Šis spēju veids lielā mērā piemīt sportistiem, amatniekiem, mehāniķiem, ķirurgiem. Protams, arī Čārlijs Čaplins izmantoja šīs spējas, lai atveidotu mazā klaidoņa daudzos asprātīgos ikdienišķos notikumus. Indivīdi, kam labi attīstīts šis spēju veids var būt prasmīgi šuvēji, galdnieki vai konstruktori. Viņi var aizrauties ar tādām fiziskām nodarbēm kā pārgājieni, dejošana, skriešana, peldēšana, braukšana ar laivām, tūrisms. Tie ir praktiski orientēti cilvēki ar labi attīstītu tausti, viņi izjūt nepieciešamību regulāri nodarbināt savu ķermeni fiziski.

Cilvēks, kurš ir apveltīts ar šīm spējam,

• mācās darot, praktiski izmēģinot;

• spēj atdarināt citu cilvēku kustības, gaitu, mīmiku;

• pārvalda savu ķermeni, ir plastisks, piemīt laba koordinācija, līdzsvara izjūta;

• aizraujas ar lomu spēlēm, kustību vingrinājumiem;

• labprāt iesaistās mācību ekskursijās, ekspedīcijās;

• labprāt atkārto iegūto pieredzi, apgūtās iemaņas;

• bieži lieto mēģinājumu un kļūdu metodi;

• nespēj ilgstoši nosēdēt uz vietas bez praktiskas nodarbošanās.

Bērni, kuriem ir spējas šajā jomā, neparasti labi prot valdīt pār savu ķermeni un izpaust ar kustību palīdzību. Šiem bērniem ir nepieciešamas kustības – ja viņus spiež sēdēt mierīgi, viņi grozās, staipās, dauza ar kājām. Ķermeniskās sajūtas viņi izmanto informācijas apstrādei un mācās, aptaustot priekšmetus un manipulējot ar tiem. Brīvo laiku viņi velta fiziskām nodarbībām – slidošanai, peldēšanai vai pārgājieniem. Šiem bērniem arī ļoti patīk vizināties ar atrakciju parka ierīcēm, kur viņi var šūpoties vai „lidot pa gaisu”.

Darba prasmes: šķirošana, noturēšanās līdzsvarā, nešana, celšana, staigāšana, skriešana, nodarbošanās ar amatiem, restaurēšana, tīrīšana, preču piegādāšana, izgatavošana, salabošana, detaļu salikšana, iekārtu uzstādīšana, iedarbināšana, piemērošana, slimnieku glābšana, uzstāšanās, attēlošana ar zīmēm, mīmiku, dramatizēšana, apģērbu modelēšana, dejošana, nodarbošanās ar sportu, nodarbību organizēšana svaigā gaisā, ceļošana.

Iespējamās profesijas: terapeits, izklaidēšanās pasākumu organizators, kultūras darba vadītājs, dejotājs, aktieris, modelis, laukkopis, mehāniķis, galdnieks, amatnieks, fizkultūras skolotājs, rūpnīcas strādnieks, horeogrāfs, profesionāls atlēts, mežzinis, juvelieris.